[UME] Clan's Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Welcome, please register here if youre a member of [UME] clan
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Ny server?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Mudkips




Antal inlägg : 12
Join date : 09-08-31

Ny server? Empty
InläggRubrik: Ny server?   Ny server? I_icon_minitimemån aug 31, 2009 5:14 pm

Har fått en dator som lämpar sig perfekt som en COD4 server, med 20~ spelare på. Jag undrar om det finns något intresse för en till UME server kanske?
Har inte mycket annat att göra med denna dator, så en COD server låter lockande.

Problemet är att jag inte kört på samma stil som ni gör; jag använder mig utav Windows XP där jag kör COD4 servern. Vad jag förstår så använder de nuvarande UME servrarna en linux distribution samt PHP COD4 RCON.

Om jag förstått det rätt så fungerar bans på samma sätt som genom vanligt RCON-commando med PHP RCON: Det är CD-keyn som bannas, inte IPt. Eftersom det är crackade servrar så vill man ju helst inte banna CD-keyn eftersom man bannar så många andra spelare på samma gång, så IPt är ett bättre alternativ (eftersom IPt också är lite svårare att byta än CD key också).
Detta är pga COD4 och hur det gjordes. Om man kunde köra Punkbuster på en crackad server (utan att alla spelare får upp meddelandet "This server is banned by punkbuster) så skulle detta gå att lösas, men som det ser ut nu, och vad jag har fått för uppfattning, så går det inte att IP-banna med PHP RCON (rätta mig om/där jag har fel!).

Jag har kört med att blockera IPts tillgång till datorn, då detta blockerar personen även från COD4 servern. Det negativa med detta är att jag inte kan komma på något sätt att göra så andra personer som inte har direkt-kontakt med datorn kan blockera fuskare/annat skit. Jag kan inte programmera tyvärr då jag i princip sov/spelade spel på programmeringslektionerna. Det går nog dock att lösa.



Om en till server är uppskattad, ge gärna förslag på hur ni tycker jag ska lösa detta. Ska jag köra på med samma stil som jag gjorde på "sweTDM" servrarna, eller har ni något bättre sätt?
Till överst på sidan Gå ner
kirre20

kirre20


Antal inlägg : 63
Join date : 09-08-02
Age : 33
Ort : onsala

Ny server? Empty
InläggRubrik: Sv: Ny server?   Ny server? I_icon_minitimemån aug 31, 2009 6:07 pm

Ja klart vi vill ha fler servrar Smile Fler servrar = mer folk = mer status = jag äger mer på cod Cool
Om jag fattar dig rätt så vill du köra en pb server ( Det går bra jag har det som behövs Wink )
Ja det går att göra allt med php vill man ip banna så går det (dock inte via rcon på sweddie ska se om jag kan fixa det)

jag skulle rekommendera en server utan PB och inte HC iaf för det finns många redan. kanske en promod server Smile
Skriv om det e nått btw skriv server frågor mm i UME tråden (bara vi som ser där)

Lägger du upp en så säg till så lägger jag upp en på sidan

PS. alla UME medlemmar gör gärna lite reklam till sidorna I love you
Till överst på sidan Gå ner
http://clanume.mine.nu
Mudkips




Antal inlägg : 12
Join date : 09-08-31

Ny server? Empty
InläggRubrik: Sv: Ny server?   Ny server? I_icon_minitimemån aug 31, 2009 6:11 pm

Kan sätta upp en utan punkbuster, men helst vanlig TDM Razz

Du får MYCKET gärna visa hur man sätter upp en med PB (kanske sätter upp 2 servrar, vill gärna testa en cracked med punkbuster Very Happy)


Såg inte den där UME-sektionen förut Razz Antingen så missade jag den, eller så började den synas efter att jag fick ett meddelande o matt jag lades till under "klan medlem" på forumet Razz
Till överst på sidan Gå ner
kirre20

kirre20


Antal inlägg : 63
Join date : 09-08-02
Age : 33
Ort : onsala

Ny server? Empty
InläggRubrik: Sv: Ny server?   Ny server? I_icon_minitimemån aug 31, 2009 6:19 pm

KK men vist vi tar det på skyp när vi har tid Razz

Ja jag la in dig Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://clanume.mine.nu
Mudkips




Antal inlägg : 12
Join date : 09-08-31

Ny server? Empty
InläggRubrik: Sv: Ny server?   Ny server? I_icon_minitimemån aug 31, 2009 6:19 pm

kirre20 skrev:
KK men vist vi tar det på skyp när vi har tid Razz

Ja jag la in dig Wink

8D
Till överst på sidan Gå ner
Emil




Antal inlägg : 49
Join date : 09-08-02

Ny server? Empty
InläggRubrik: Sv: Ny server?   Ny server? I_icon_minitimemån aug 31, 2009 10:02 pm

Dra en promod så kmr jag in och smeker! <3
Till överst på sidan Gå ner
wumaan




Antal inlägg : 12
Join date : 09-08-27
Ort : Jerusalem

Ny server? Empty
InläggRubrik: Sv: Ny server?   Ny server? I_icon_minitimetis sep 01, 2009 5:42 pm

Vad kommer servern stå på för lina? Både upp och ner hastighet alltså?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.piratetorrents.nu
Mudkips




Antal inlägg : 12
Join date : 09-08-31

Ny server? Empty
InläggRubrik: Sv: Ny server?   Ny server? I_icon_minitimesön sep 06, 2009 10:02 pm

100/10 från BBB

Eller, 80/15~ har jag.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ny server? Empty
InläggRubrik: Sv: Ny server?   Ny server? I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ny server?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Server info
» Promod Live server?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
[UME] Clan's Forum :: Övrigt :: Övrigt-
Hoppa till: